HTML

Tapasztalatok, gondolatok az élet dolgairól...

Idáig is jelen voltam néhány blogon kommenteimmel, és most úgy döntöttem, saját "naplóban" osztom meg veletek a gondolataimat! Bizonyosan lesznek kényes témák, és olyanok is, amiben nem vagyok egészen jártas, de mégis úgy érzem említésre méltóak!

Friss topikok

  • anonymoushun: picasaweb.google.com/anonymoushun/OriasPlakatok# (2010.02.22. 15:38) Csend...
  • Dr. Kix: Lassan újra nyár lesz! :) Mi a helyzet, TündérMese? (2008.12.18. 16:56) Nyár
  • ◄ViZion: hehehe... A kenderblogon már megtárgyaltuk, hogy naná, tutira osztják a LSD bélyeget ovisoknak, hi... (2008.08.29. 11:43) Néhány "drogmentes" gondolat...
  • gollum: Lélekben én is Veled vagyok, kitartást kívánok a küzdelemhez. Remélem, kicsit észbe kapnak a scien... (2008.06.20. 16:15) Papírok
  • Tündér Mese: Igen, legalább szembesültem ezzel az egész vallásnak nevezett üzlettel, és így, másoknak is tovább... (2008.06.16. 15:04) Képzések, azaz okosodjuk szcientológus módra!

2008.04.21. 11:23 Tündér Mese

"Itt minden legális...."

A felvételi beszélgetésnél egy dolgot hangsúlyoztak! ITT MINDEN LEGÁLIS!

Hol is kezdjem?
Először is, leírom, milyen helyen, és milyen körülmények között dolgoztam:

Amikor először megnéztem, nem tűnt olyan szörnyűnek a dolog. Ezt ahhoz tudom hasonlítani, mikor az ember megnéz egy lakást, és természetesen még nem láthatja a rejtett hibákat, amik (ha beköltözik), eléggé megkeserítik a mindennapi életét!

Az előző posztban már írtam, hogy egy nagyon forgalmas főút mellett áll az épület. Gyakorlatilag, gyalogos forgalom nincs is!
Akkor most pár szó az üzletről: Újjonnan nyílt, frissen festett, látszólag színvonalas kis hely. Persze aki egy napot ott tölt, rájön, ez nem így van!
Kezdjük azzal, hogy egy raktár épület, ahol nincs ablak, ami azt jelenti, hogy nincs természetes fény sem. (Rendszeres volt, hogy az égők kiégtek, és lagalább egy hetet kellett könyörögnöm, hogy cseréljék ki, mert egész nap félhomályban ülni, nem nagy élvezet.)
A tetőn semmilyen szigetelés nincs, (lehet ezt tartják szellőzőnek), ami azt eredményezi, hogy folyamatosan hideg van. Télen ez különösen "kellemes".
Hoztak nekem 2 db kis teljesítményű konvektort, (kb. 100m2 helyre ), ami ugyan nem fűtött, de az áramot zabálta! Mikor kijött a nagyösszegű számla, az ügyvezető rosszullett, ezután már csak az egyiket működtethettem. Éjszakára vagy ki kellett kapcsolnom, vagy annyira levennem, hogy szinte semmit nem ért, így reggelre még hidegebb lett! Vittem be egy saját (1000 éves) hősugárzót, amit nem mertem folyamatosan járatni, mert a hely kiemelten tűzveszélyes, és tartottam tőle, hogy kigyullad, tehát csak akkor kapcsoltam be, ha már teljesen átfagytam. Erre nem egyszer volt példa! Megesett, hogy a kezem és a lábam teljesen elgémberedett a hidegtől!  (Talán mondanom sem kell, poroltót nem hoztak, csak olyan január környékén, 4 hónap rimánkodás után.)
A hab a tortán, hogy ugyan volt WC és mosdó, de CSAK hideg víz jött a csapból!
Mikor már nem bírtam elviselni a hideget, (a főnököm pedig a villanyszámlát), hozott egy gázpalackkal működő konvektort. (Egy KIEMELTEN TŰZVESZÉLYES ÜZLETBE!)
A kedves ügyvezető beüzemelte, majd elment. 
Kb. fél órai működés után szédelegtem, fájt a fejem (ami rám egyáltalán nem jellemző), és éreztem a gáz szagot, így kikapcsoltam és felhívtam: Ezt én nem vagyok hajlandó használni, mert több, mint valószínű, ereszti a gázt! 
Telefonon megmagyarázta, hogy ennek ilyen szaga  van, ez teljesen természetes! (Nem hittem neki!) Másnap bejött, és elvitte.
Nem csak a tetőn nem volt szigetelés, a bejárati vas ajtó mellett is minimum egy centis rések "tátongtak", így ha fújt a szél, szinte porban és falevélben úszott az egész hely!

Most pedig pár szó a biztonságról...
Ebben az épületben, mint már írtam, teljesen egyedül dolgoztam, se vészcsengő, sem kamera, tehát, ha bármi történik, ott állok tehetetlenül. (Még egy zárható szekrényem sem volt, ahova a személyes holmimat elrakhattam volna!) Ennek köszönhető, hogy a késöbbiekben bűncselekmény áldozata lettem, ami súlyos anyagi következményekkel járt!

...és a legalitásról:
Egy ilyen épületben (mint később megtudtam), kereskedelmi tevékenység nem folytatható, és legalább ketten kellett volna, hogy legyünk! A hely természetesen semmilyen működési engedéllyel nem rendelkezik! Sem munkavédelni, sem tűzrendészeti oktatás nem volt!
Nem akarok dramatizálni, tudom, hogy a legtöbb helyen ezt elintézik egy pár perces előadással, és egy aláírással, de ezeken a helyeken legalább veszik erre a fáradágot! Nálunk ez kimaradt!
A két fiú, hónapokon keresztül munkavállalási engedély nélkül dolgozott, mivel nem magyar állampolgárok, és a tegnapi posztban már írtam, hogy egy kollégát be sem jelentettek!
Szinte biztos vagyok benne, hogy az én bejelentésemmel sem volt minden rendben, mert nagyon nem akarják kiadni a kilépő papírjaimat, pedig úgy gondolom, hogy a történtek után, mindkettőnknek az lenne a legjobb, ha végre elválnának az útjaink!

De ezekről majd a következő bejegyzésben...

3 komment

Címkék: cég szcientológus legális


A bejegyzés trackback címe:

https://tunder-mese.blog.hu/api/trackback/id/tr37435129

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Grege 2008.04.21. 16:08:15

Szia Tündér!

Nagyon jó a blog, legalább annyira hiánypótló, mint anafeb és Reformer blogja. Nagyon sok ember a munkahelyén kerül kapcsolatba a szci -vel, szóval kitartást a postokhoz és innen is köszi, hogy veszed a fáradtságot az emberek tájékoztatásához.

Várom az újabb postokat, betettelek a kedvencek közé ;)

Grege 2008.04.21. 16:09:35

Ja igen, egy munkáltatónak nem is lehetne nagyobb bűne, mint az, ha nem biztosítja a biztonságos munkavégzés feltételeit.

Remélem a fent említett bűncselekmény nem okozott nagy traumát.

Tündér Mese 2008.04.21. 19:32:31

Grege: A konkrét esetet szerintem holnapután írom le, azért köszi, hogy aggódsz!
Nagyon nagy megtiszteltetés, hogy anafeb és Reformer blogjához hasonlítod az enyémet, és bár ez közel sem tartalmaz annyi adatot, azért igyekszem szemléltetni a párhuzamot a "csörcs", és a cég között!
Remélem a késöbbiekben sem okozom csalódást!
Mindenkinek jó böngészést!
süti beállítások módosítása