HTML

Tapasztalatok, gondolatok az élet dolgairól...

Idáig is jelen voltam néhány blogon kommenteimmel, és most úgy döntöttem, saját "naplóban" osztom meg veletek a gondolataimat! Bizonyosan lesznek kényes témák, és olyanok is, amiben nem vagyok egészen jártas, de mégis úgy érzem említésre méltóak!

Friss topikok

  • anonymoushun: picasaweb.google.com/anonymoushun/OriasPlakatok# (2010.02.22. 15:38) Csend...
  • Dr. Kix: Lassan újra nyár lesz! :) Mi a helyzet, TündérMese? (2008.12.18. 16:56) Nyár
  • ◄ViZion: hehehe... A kenderblogon már megtárgyaltuk, hogy naná, tutira osztják a LSD bélyeget ovisoknak, hi... (2008.08.29. 11:43) Néhány "drogmentes" gondolat...
  • gollum: Lélekben én is Veled vagyok, kitartást kívánok a küzdelemhez. Remélem, kicsit észbe kapnak a scien... (2008.06.20. 16:15) Papírok
  • Tündér Mese: Igen, legalább szembesültem ezzel az egész vallásnak nevezett üzlettel, és így, másoknak is tovább... (2008.06.16. 15:04) Képzések, azaz okosodjuk szcientológus módra!

2008.04.20. 12:35 Tündér Mese

Munkatársi kapcsolatok, azaz építsünk csapatot

Ha valaki azt mondja: csapatot akar kovácsolni a munkatársakból, akkor az, számomra azt jelenti, hogy minden hátteret, és lehetőséget megad ahhoz, hogy a kollégák jó kapcsolatot alakítsanak ki egymással, hogy összedolgozzanak, jól érezzék maguka a munka közben, és esetleg olyan kötelék is kialakuljun köztük, hogy akár munkaidőn kívül is szívesen összejárjanak!
Hála az égnek, sok munkahelyemen ez adott volt, és elmondhatom, hogy ha összefutok olyan emberrel, akivel mondjuk közel 8 éve dolgoztam együtt, (ami az életkoromhoz képest elég szép idő), akkor ma is ugyanúgy be tudunk ülni valahova egy kávéra, beszélgetni, mint annakidején!

Hogy könnyebb legyen leírni, és természetesen nyomon követni a dolgokat, ezért úgy döntöttem, fantom neveket találok ki a volt munkatársaimnak.
Az ügyvezető legyen Dezső,
a volt ügyvezető, aki decemberben visszajött, Jenő,
a kolléganő, (aki az irodában dolgozott), Rózsi,
a kolléganő, (aki a másik üzletben dolgozott), Joli,
és a két fiú, (akik egyébként a narkonon kezelésében állnak), Béla és Józsi.
Volt még egy üzletvezetőnk, aki egyébként egyik napról a másikra kilépett, ő legyen Kázmér, illetve, aki utánna jött, Rudi.

A kezdetek: Mivel egyedül voltam egy újonnan elindított üzletben, ezért napi kapcsolatot csak telefonon, vagy msn- en tartottam a többi munkatárssal. Joli, a szó szoros értelemben az anyukám lehetne, ezért nem nagyon beszéltünk. Ő ugyanis nem szereti kezelni a számítógépet, és én nem akartam ezt ráeröltetni. Csak akkor telefonáltam, ha valami fontos kérdésem akadt, így vele nem kerültem közeli kapcsolatba!
Rózsival viszont annál inkább! Tényleg sokat dumcsiztunk, és én néha még a legszemélyesebb dolgaimat is megosztottam vele. 
Egyik nap nagyon szótlan volt, mire kiderült, kiloptak a kasszájából egy nagyobb összeget, és ezért Dezső kirúgta! Csak decemberig marad, míg nem találnak a helyére mást!
Nagyon sajnáltam, kifaggattam, hogy történt az eset, és teljesen egyet értettem vele abban, hogy őt nem terheli felelősség, ugyanis nem egy zárható helyről vitték el a pénzt, és mivel ő csak a dolgát végezte, nem lehet megbüntetni!
Még azt is felajánlottam, hogy beszélek Dezsővel, de ő kért, hogy ne, azzal csak rontanék a helyzeten, így befogtam a számat.

Egy nap Kázmér szólt, hogy ne a "saját" üzletembe menjek, hanem Joli helyére, mert aznapra cserélünk. Persze ezzel semmi gondom nem volt, még örültem is neki, mert az már egy bejáratott hely volt, és valamivel nagyobb forgalomra is számíthattam, mint amit én tudtam eddíg hozni!
Joli meglepetésemre kétszer is felhívott, beszélgettünk egy keveset.
Délután Dezső (többszöri kérésre,) behozta a fizetésemet, amit egyébként így is 5 nappal késöbb kaptam meg, mint kellett volna. Néhány perc beszélgetés után közölte: Joli ma nagyon panaszkodott, mert sokat kellett takarítania a másik üzletben, helyettem...
Kiakadtam! Tudni kell, hogy az üzletben nem volt szigetelés, és mivel egy forgalmas főút mellett található, ezért állíndóan minden tiszta por volt, még akkor is, ha kétszer takarítottam egy nap. Ezt persze közöltem Dezsővel is, és azt is, nem értem, hogy Joli miért nem nekem szólt, ha ilyen problémája van, hisz kétszer is felhívott!
Nem tagadom, mérges voltam, mert az ilyen magatartás, tőlem nagyon távol áll. Nekem ha bajom van valakivel, akkor azt eslősorban vele beszélem meg, és ha végképp nem sikerül jobb belátásra bírnom, akkor megteszem a következő lépést!
Ezek után vártam, hogy Joli nekem is szól, de erre nem került sor!

Kb. egy héttel késöbb, kellett volna valami az üzletbe. Ezért Kázmért kellett hívni, de nem tudtam elérni. Telefonáltam  Rózsinak, mire közölte: Kázmér már vagy egy hete nem dolgozik nálunk. Ledöbbentem, de legfőképpen azon, hogy ezt vajon miért nem közölték?!
Helyette vették fel Rudit, akivel talán háromszor találkoztam.

Decemberben volt az első munkatársi gyűlés, ahol közölték, Jenő visszajön a céghez, Rózsi pedig marad!
Akkor még nem tudtuk, ez milyen következményekkel jár!
Felköszöntöttük egymást karácsony előtt, ahol elég jól szórakoztunk, és talán ez volt az első alkalom, hogy Jolival hosszabban elbeszélgettünk. Innentől kezdve megváltozott a kapcsolatunk, nagyon megtaláltuk a közös hangot! Ennek nagyon örültem, mert szeretek jóban lenni a körülöttem lévő emberekkel. És ennek köszönhetően kezdett felnyílni a szemem.

Jolival naponta beszéltünk minimum fél órát, és figyelmeztetett, vigyázzak Rózsival, mert ő az aki, jelentéseket ír rólunk, és bármi, amit neki mondunk, olyan, mintha Dezsőnek, vagy Jenőnek mondanánk! Nem nagyon rázott meg a dolog, mert mindíg nyíltan vállalom a felelősséget a tőlem elhangzott dolgokért, de azért eszembe jutott, mikor bizalmamba fogadtam Rózsit, és személyes dolgokat kotyogtam ki neki.
Joli vallásos nő lévén felhívta a figyelmemet a szcientológiára, és talán látta, hogy elég befolyásolható ember vagyok, ezért kért, olvassak utánna.
Megdöbbentem anafeb blogján, és az összes olyan cikken, amit a témáról találtam.
Már régebbről ismertem az ARK- t, a tónus skálát, és ezeket tényleg lehet működő technikának nevezni, de észrevettem a többi összefüggést a céggel, és a "csörcsel" kapcsolatban.
Körübelül ekkor indult az áskálódás, ami Joli és ellenem irányult!
Majdnem minden nap felemlegették a takarításos sztorit, (mindkettőnknek), és egyre csak azt kérdezték, mi a bajunk egymással, miért nem vagyunk jóban?!
Hiába feleltük mindketten erre azt: "hogy mi jóban vagyunk", és "hogyne tartanánk a kapcsolatot, hisz ekkor már volt, hogy órákat beszélgettünk telefonon", mintha meg sem hallották volna.
Ezt persze Jolival is rendszeresen kibeszéltük, és mindketten ugyanarra a következtetésre jutottunk: FELTETT SZÁNDÉKUK, HOGY ÖSSZEVESSZÜNK!
Már tiszta volt, hogy Rózsinak el tudták adni L. Ron Hubbard okosságait, és ő teljesen megváltozott velem szemben is! Ingerülten beszélt, sőt utasított, ha beszéltünk és ez persze nem tetszett!  (Ma ő az, akinek én vagyok a legnagyobb ellenség az egész világon! :P )
Joli már ott tartott, hogy ha mégegyszer beszól neki, akkor leüti! Én igyekeztem nyugtatgatni, de teljes mértékben megértettem.

Mivel a munkatársi gyűlés rendszeres lett, és kötelező (minden héten), Jolival megegyeztünk, fizetés emelést kérünk, hogy legalább a szabadidőnkből elvett időt fizessék meg! Persze minden héten kaptunk valamilyen ígéretet, de ezekből egy sem lett beváltva!
Egy nap azonban kiderült, a fiúk is elégedetlenkednek, sőt "lázadnak"! Béla (aki sokkal közvetlenebb volt, mint Józsi) elmondta, hogy mik a problémáik, így Joli és én is megosztottuk velük a sajátjainkat! Béla elhatározta, most ő hív össze egy munkatársi gyűlést, ahol kitálalunk! Ezt mi is helyeseltük.
Aznap, mikor lett volna az ominózus megbeszélés, Dezső beállított Jolihoz, és számonkérte tőle, hogy mi ketten miért "lázítjuk" a fiúkat! Mert egyébként ő beszélt velük, és kiderült, Bélának, és Józsinak semmi baja nincs a rendszerrel, sem a fizetéssel, csak a mi hatásunkta nem végzik rendesen a dolgukat! Erről persze én azonnal értesültem, és felkészültem a nagy beszélgetésre, ami nem is váratott magára!
Dezső engem is számon kért, és hozzátette: hiába panaszkodunk a fiúknak, a dolgokon úgyis csak ő tud változtatni. Jött a nevetséges kérdés: "Miért nem neki szólunk?"
"Először is: ha valaki panaszkodott, az Béla, és Józsi volt, mi csak hozátettük, nekünk sem tetszenek dolgok, és igenis, vagy százszor szóltunk Dezsőnek, aki mindíg megígért valamit, de aztán sehogy nem akarta betartani! És mi az, hogy miattunk nem teszik rendesen a dolgukat?? Én attól, hogy problémáim voltak, még maximlisan elvégzem a feladataimat!"
Nevetséges volt az egész, de legfőképpen az, hogy Dezső sehogy sem akart a szemembe nézni!
Ja, és mielőtt elfelejtem: Rudi az új özletvezető, szintén egyik napról a másikra eltűnt, amit megintcsak nem Dezsőéktől tudtuk meg, hanem úgy, hogy Rudi felhívta Jolit, és elárulta: 2 hónap alatt sem jelentették be, a számítógépeken ellenőrzik, hogy milyen oldalakat bőngésztünk, szóval figyeljünk oda!

Rájöttem, a módszerük a következő: Ha az összes munkatársnak ugyanaz a problémája, akkor nem egyszerre ültetik le őket, hogy megbeszéljék, hanem külön, külön, mert így nem tudják egymást támogatni! És persze, hogy nem nehéz egy gyenge jellemű, drogos embernek "letörni a szarvát"!
A sorból csak Joli és én lógtunk ki. A mi szánkat nem tudták betömni mellébeszéléssel, ígéretekkel, Ronnal, de még fenyegetéssel sem. 

Sajnos mióta eljöttem,  Jolival csak egyszer beszéltem , és csak remélhetem, hogy nem hisz el mindent, amit Dezsőék állítanak rólam. Az igaz, hogy direkt nem hívom, mert nem akarok neki ezzel gondot okozni, és megértem, hogy ő még mindíg állja a sarat, hisz már rég nem 20 éves, és bizony nehéz az állás keresés!
Ezzel élnek vissza, és próbálják sakkban tartani az embert!

Nálam nem jött be!

4 komment

Címkék: cég csapat kapcsolatok


A bejegyzés trackback címe:

https://tunder-mese.blog.hu/api/trackback/id/tr86433874

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anafeb · http://remalom.blog.hu 2008.04.20. 20:44:42

Szia Tündér Mese! Folytasd, kíváncsian várom a történetet. Kitettelek a blogajánlóba :-)

Tündér Mese 2008.04.21. 11:30:19

Nagyon szépen kösznöm a támogatásotokat! :)
Ez ugyan nem olyan mély szcientológia, de ez is hozzátartozik! Tényleg KÖSZÖNÖM! :)

R2D2 2008.04.22. 13:02:02

Élvezet volt olvasni. Egy új "Barátok Közt" születésének vagyunk tanúi :)
Ne értsd félre Tündér mese, ezzel nem gonoszkodni akartam. Szerintem nagyon jó, hogy ilyen részletesen leírsz mindent, az ember bele tudja élni magát. Hitelesebb is. Ezenkívül ha esetleg vele történnének hasonló dolgok, hamar képben lenne...
Csak így tovább!
süti beállítások módosítása