HTML

Tapasztalatok, gondolatok az élet dolgairól...

Idáig is jelen voltam néhány blogon kommenteimmel, és most úgy döntöttem, saját "naplóban" osztom meg veletek a gondolataimat! Bizonyosan lesznek kényes témák, és olyanok is, amiben nem vagyok egészen jártas, de mégis úgy érzem említésre méltóak!

Friss topikok

  • anonymoushun: picasaweb.google.com/anonymoushun/OriasPlakatok# (2010.02.22. 15:38) Csend...
  • Dr. Kix: Lassan újra nyár lesz! :) Mi a helyzet, TündérMese? (2008.12.18. 16:56) Nyár
  • ◄ViZion: hehehe... A kenderblogon már megtárgyaltuk, hogy naná, tutira osztják a LSD bélyeget ovisoknak, hi... (2008.08.29. 11:43) Néhány "drogmentes" gondolat...
  • gollum: Lélekben én is Veled vagyok, kitartást kívánok a küzdelemhez. Remélem, kicsit észbe kapnak a scien... (2008.06.20. 16:15) Papírok
  • Tündér Mese: Igen, legalább szembesültem ezzel az egész vallásnak nevezett üzlettel, és így, másoknak is tovább... (2008.06.16. 15:04) Képzések, azaz okosodjuk szcientológus módra!

2008.04.19. 13:10 Tündér Mese

Rövid kapcsolatom egy szcientológus céggel

Azthiszem, nevezhetem rövidek a náluk töltött időmet, de mivel az idő szubjektív, számomra ez mégis nagyon hosszúnak tetszik...
Hogy miért? Megrpóbálom összefoglalni!

A kedves ügyvezető rögtön egy tesztel indított, amit ugyan furcsállottam, de szó nélkül kitöltöttem, hisz kellett az állás, és amúgy is sok tesztet kitöltöttem már csak úgy kedvtelésből, hát ezt miért ne tehetném?! Csupa fura kérdés: "Szoktál fütyürészni, dúdolgatni?", "Mennyire foglalkozol a halál gondolatával?", "Álltál e valaha pszichiátriai kezelés alatt?" és még sokáig sorolhatnám, hisz a tesztben 200 kérdés szerepelt. Magamban még derültem is egyet, mert szerény személyem még soha nem találkozott olyan emberrel, aki egy interjú alatt közölné: "Nem sok kedvem van élni, amúgy is idegbeteg vagyok, és hát, dögöljön meg mindenki!"
A kérdések persze "beugratósak" voltak, hisz többször feltette más megvilágításból ugyanazt a kérdést. Na, de rajtam ilyenek nem fognak ki!- gondoltam, és szépen megválaszoltam mindet! Közölték, hogy ha kielemezték, felhívnak, és akkor kiderül, akarnak e alkalmazni.
Miután hazaértem, csörgött a telefonom, fel vagyok véve. "Bizonyára jól sikerülhetett, ha ilyen hamar döntöttek."- gondoltam, de örültem is!
A teszteredményről sem akkor, sem máskor nem kaptam felvilágosítást, de nem is nagyon izgatott, hisz "átmentem" a vizsgán, és ez volt a lényeg!
Határozott idejű szerződést kötöttünk, akkor még nem is sejtettem, hogy ez nem volt a legokosabb megoldás.

Az első pár hónap visonylag nyugiban telt, azt leszámítva, hogy hideg volt, mert az épület nem volt normálisan leszigetelve, és a 2 db konvektor, amit felraktak, gyakorlatilag semmit nem ért! Valahogy eltelt a 3 hónap próbaidő, és én még mindíg azzal nyugtattam a családomat, és a páromat, (akik már rég felháborodtak, hogy milyen körülmények között dolgozom), hogy ne nyaggassanak, örülök, hogy dolgozom!
(Előtte sajnos egészségügyi okok miatt hosszabb ideig nem dolgozhattam, talán egyszer majd erről is írok...)

Decemberben kezdődtek az újítások!

Statisztika vezetés: Körübelül 3 helyen kellett vezetni ugyanazokat az adatokat, ami ugyan az időnkbe belefért, de sehogy sem értettem miért kell gyakorlatilag minden adatot összegyűjteni az emberekről, akik beléptek az üzletbe! Jóformán még azt is számon kellett tartani, hogy milyen ruhában voltak. Persze logikus dolgokat is fel kellett tűntetni: mit kerestek, milyen hírdetésre jöttek stb.
Akkor lett elegem belőle, mikor kiderült, én vezetem, mint a hülye 3 helyre is, de a főnököm rendszeresen rákérdezett olyan dolgokra, amik hetekkel azelőtt voltak, tehát egyszer sem nézte meg, hogy mit írtam össze! Bosszantott! "Ha én veszem a fáradságot, hogy írjam, legalább utánnanézne!"
Minden csütörtökön zárás, egy kolleganő pedig összeírta a személyreszóló statot!

Kötelező munkatársi gyűlés: Minden pénteken be kellett menni az irodába zárás után, gyakorlatilag órákat vettek el az esténkből, a semmire. Ha valami értelmét láttam volna, egy szót sem szólok, de nem igazán értettem, ha az ügyvezető átveszi a marketing tevékenységet, akkor miért velünk akarja megcsináltatni?! Persze esze ágában nem volt az értékes időnket kifizetni, azt állította: "Ez egy csapat, ez az egész cég érdeke!"
Ez mind, szép és jó, én igazi csapatjátékosnak érzem magam, de felhívtam egy apró tényre a figyelmét! Munkaidőn kívül nekem van egy csapatom! Úgy hívják: CSALÁD!
Ezt természetesen ő nem nagyon tolerálta. A fizunk meg amúgy is szánalmasnak volt mondható, tehát azthiszem érthető, hogy nemtetszésünket nyilvánítottuk egy másik kolleganővel! (Hozzáteszem, ekkor már csak mi nem olvastuk nagy lelkesen L. Ron Hubbard könyveit.)

Megvonások: Szerződés szerint heti 2 szabadnappal gazdálkodhattunk, amit decemberben (karácsony előtt) még érthető módon vont meg. Persze azt mondta, a túlórát kifizeti, ez valahogy mégis elmaradt a fizetésről. Karácsonykor kaptunk ajándékot (borítékban), így az ember lánya inkább befogta a száját. A szabadnapok megvonása viszont állandósítva lett! Igaz a szombati nyitvatartást rövidítette, így 2 hetente lehetett kivenni 1 szabadnapot, ami persze semmire sem volt elég!
A szerződésben szereplő juttatások valahogy kiestek, bár emelte az alapbért, mire én szerződés módosítást kértem, amit megígért, de valahogy csak terv maradt! Persze nem jelentett be többre, hiába kértem. 

Kötelező oktatás: Ez volt a legmókásabb! Mivel nem egyeztünk bele, hogy ezt is munkaidőn kívül tartsa, nem volt hosszú életű a dolog. Azthiszem talán kétszer került rá sor! Hogy mi volt benne a mókás? Hmm...
Rendelkezem némi értékesítői múlttal, így résztvettem néhány komoly, és intenzív képzésen. Inteligens, és meggyőző előadók, akiktől tényleg tanulhatott az ember.
Ez meg sem közelítette.
Az ügyvezető, aki gyakran törte a magyart, tagoltan, és lassan beszélt, mintha mi most jöttünk volna ki az óvodából. Sokszor nem mertünk egymásranézni a kolleganővel (akivel egész jóba lettünk), mert attól féltünk, hogy hangos röhögésbe törünk ki! Így csak visszafogottam mosolyogtunk, és kerültük a szemkontaktust!
Érdemleges dologról, itt sem hallottunk!
Nem telt bele sok idő, (talán egy hónap), mire az ügyvezető ismét oktatást akart tartani, ezúttal szigorúan munkaidőn kívül! Persze ekkor is szembeszálltam vele, így tudtam, amint lejár a szerződésünk, könnyes búcsút veszünk egymástól.

Jogosan teszi fel bárki a kérdést: miért nem léptem le előbb?!
A határozott idejű szerződésről én csak annyit tudtam, ha én felmondok a próbaidő után, akkor még be is perelhet!
Nem vagyok jogász, nem ismertem az erre vonatkozó jogszabályokat, hát vártam, hogy leteljen a fél év!
Persze, mikor már sok volt a jóból, utánnaolvastam, és rájöttem, nem eszik olyan forrón a kását!

Folyt. köv.

 

4 komment

Címkék: cég szcientológus


A bejegyzés trackback címe:

https://tunder-mese.blog.hu/api/trackback/id/tr44432625

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Reformer 2008.04.19. 13:39:02

Nagyon örülök, hogy elindítottad, kíváncsian várom a tapasztalataid.

Tündér Mese 2008.04.19. 13:45:07

Remélem hasznos infókat tudok majd adni, főleg olyanoknak, akik épp most keresnek állást, és talán segítek elkerülni a problémákat!

sz.csabiii 2008.04.20. 09:51:59

Várom a folytatást! :)
süti beállítások módosítása